First week & the Ultimate OZ - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rowdy Besseling - WaarBenJij.nu First week & the Ultimate OZ - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rowdy Besseling - WaarBenJij.nu

First week & the Ultimate OZ

Door: rowdybesseling

Blijf op de hoogte en volg Rowdy

08 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Hoi iedereen,

Dit verslag heb ik eerder gemaakt in een document. Nu zit ik even op Sydney central station waar ik het upload. De batterij is bijna leeg, dus de foto's ben ik jullie nog schuldig!



G’day allemaal,

De eerste week Down Under is voorbij gevlogen. De vorige keer dat ik een stukje had geschreven, was op het vliegveld van Taiwan. Hoog tijd dat iedereen weer op de hoogte gesteld wordt van mijn reis.

Nu alvast mijn excuses, want dit gaat ongetwijfeld een lang verhaal worden. Tot aan vandaag ben ik eigenlijk alleen maar bezig geweest. En vond ik het niet de moeite waard om een free wifi te vinden, of het in het hostel te kopen. But enjoy!

Om het maar direct te zeggen, hier in Sydney is het geweldig en ik zou hier graag nog een heel lange tijd blijven!!

Maar eerst even terug naar vorige week zaterdag en zondag. Op de vluchten van Amsterdam naar Bangkok en Bangkok naar Taiwan had ik het gevoel dat ik de enige Nederlander in het vliegtuig was. Om mij heen hoorde en zag ik alleen maar Engelse, Chinese en Thaise mensen. Maar vlak voor het boarden (na meer dan 10 uur over het vliegveld te hebben gelopen) voor de laatste vlucht kwam ik bij toeval een Nederlandse jongen tegen. Hij vertelde me dat er nog een aantal andere Nederlanders waren. En ik moet zeggen, het was goed om wat Nederlandse stemmen om je heen te horen en te kunnen praten.

Hierna gingen we het vliegtuig in voor de laatste vlucht van nog eens ruim 9 uur. Eenmaal aangekomen op het vliegveld van Sydney waren ze druk bezig met de opnames van Border Security. En nee, helaas kom ik niet op TV. Het was eigenlijk wel grappig om te zien, je moest je paspoort laten checken en dan links of rechts lopen. Wij als Nederlanders mochten rechtsaf en direct door naar de aankomst hal. Maar iedereen die er een beetje Aziatisch uitzag, moest de andere kant op (waar ze aan het filmen waren) om daar hun spullen te laten checken.

Daarna direct door naar het Wake-Up Hostel, in het midden van Sydney. Het is een luxe hostel vlak bij het centraal station en hier kunnen gemakkelijk 500 gasten in. Het Opera House en de Royal Botanic Gardens zijn ongeveer 30 minuten lopen. De eerste week werd door Ultimate OZ verzorgd, alleen had ik de introductie gemist en waren ze al bezig met de city-walk. Ik besloot daarom maar een eigen city walk te houden. Niet echt een succes, want ik was al snel verdwaald in de drukke stad. Die avond sloot ik bij de groep aan. Het eten kregen we de eerste avond als ‘welcome diner’ in de bar die onder het hostel zit.

Pas de dag daarna kwam ik

  • 08 Oktober 2013 - 07:49

    Carina:

    Geweldig om te lezen dat je 'droom' werkelijkheid is!
    En dat je er volop van geniet...
    Ik ben benieuwd naar de foto's.

  • 08 Oktober 2013 - 11:00

    Tilly:

    wat ontzettend leuk om je verhaal te lezen en te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!
    geniet ervan en ook ik ben benieuwd naar de foto's

  • 08 Oktober 2013 - 12:15

    Sjaak En Lize:

    Wat een geweldig avontuur ga jij beleven. We zullen je blog in de gaten houden. Veel plezier deze week.

    Groeten Sjaak en Lize

  • 08 Oktober 2013 - 12:17

    Manja:

    Heey broertje

    Wat een leuke verhalen, mooi dat je er zo van geniet
    Hier in nederland was het gisteren en eergisteren ook lekker weer
    Luna is heel erg blij met haar space scooter haha
    Veel plezier en we lezen je verhalen binnenkort weer !

    xxx manja

  • 08 Oktober 2013 - 12:45

    Ine :

    Hallo Rowdy,

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag, heb je onze kaart nog gekregen? Hopelijk was hij op tijd!
    Je eerste weekverslag heb ik met veel plezier gelezen...Fijn dat je het naar je zin hebt. Hopelijk wordt dit een jaar van veel mooie dingen zien en doen.
    We wachten op de foto's en het volgende verslag X

  • 08 Oktober 2013 - 14:34

    Erna:

    Prachtig verhaal weer. Fijn dat je zo geniet.
    Kijk weer uit naar je vervolg. We houden je blog in de gaten.
    groet en veel plezier.
    Erna en Arnold

  • 08 Oktober 2013 - 17:04

    Ingrid En Wilbert:

    Hallo Rowdy,

    Jij ook nog gefeliciteerd met je verjaardag! Zo te lezen was je niet alleen en nog vuurwerk ook. Wat wil je nog meer.
    Je maakt nu al aardig wat mee, dat belooft nog wat zeg. Heel veel plezier!
    groeten
    Ingrid en Wilbert

  • 09 Oktober 2013 - 08:40

    Maureen:

    Klinkt heel goed allemaal!!!

  • 09 Oktober 2013 - 08:40

    Maureen:

    En natuurlijk nog gefeliciteerd met je verjaardag :)))

  • 09 Oktober 2013 - 14:42

    Paul:

    Klinkt allemaal goed, komt straks een andere Rowdy naar huis,
    Je moet niet vergeten nog effe een potje australian football te spelen, dat hoort er ook bij.

    Paul

  • 09 Oktober 2013 - 20:28

    Jolanda Van Duynen:

    Geweldig Rowdy! We (be)leven het met je mee! Supergaaf! GENIET! Ennn..óók nog van harte met je verjaardag jongen! Groetjes Jolanda.

  • 11 Oktober 2013 - 01:43

    Rowdy:

    Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de leuke reactie's en de felicitaties! Leuk om te horen dat het prettig is om te lezen! Op dit moment zit ik op Bondi Beach (free wifi) en zondag ga ik terug naar Sydney Central. Daar zal ik een nieuw verhaal(tje) typen en de foto's van de eerste twee weken uploaden! Ook heb ik meerdere post stukken gekregen wat ik af kan halen!! Haha benieuwd wat het is :)

    Groeten vanuit Bondi!!

  • 15 Oktober 2013 - 15:56

    Mark & Angela, Boy En Jay:

    Hey Rowdy,

    Super deze mogelijkheid om met regelmaat iets van jouw belevenissen te mogen horen/lezen! TOP!
    Geniet maar optimaal van deze bijzondere ervaringen!
    Zo te lezen ben je deze dagen al goed begonnen! Doe je goed.
    Zonnige groet,
    Angela en de mannen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowdy

Hallo allemaal. Hier zijn mijn reisverhalen te volgen. Wil je automatisch een bericht ontvangen als er een nieuw verhaal is, laat dan je e-mailadres achter!

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 7282

Voorgaande reizen:

28 September 2013 - 22 Augustus 2014

Backpacking in Australia

Landen bezocht: