eerste uren, tussenstop Taipei - Reisverslag uit Xiapodu, Taiwan van Rowdy Besseling - WaarBenJij.nu eerste uren, tussenstop Taipei - Reisverslag uit Xiapodu, Taiwan van Rowdy Besseling - WaarBenJij.nu

eerste uren, tussenstop Taipei

Door: Rowdy

Blijf op de hoogte en volg Rowdy

29 September 2013 | Taiwan, Xiapodu

Hallo allemaal,

Bij deze dan mijn eerste verslag op deze blog!

Wat is het de afgelopen tijd toch allemaal snel gegaan, het ene moment ben je aan het werk en geef je aan om dit jaar toch echt weer met een studie te willen beginnen om een diploma te halen en 2 maanden later schrijf ik m'n eerste reis-blog vanuit Taiwan. Hier moet ik overstappen, alleen jammer dat het meer dan 10 uur wachten is. Het vliegtuig gaat hier 22:30 weg en het is hier nu bijna 5 uur in de middag.

Vorige week vrijdag begon het afscheid nemen dan toch echt, de 20e van september was mijn laatste werkdag bij Keje en daar heb ik van de collega's nog een 'ontzettend leuk, redelijk spontaan en veel cadeaus/kaarten' afscheidsfeestje gehad tijdens de koffie van 10 uur. Eenmaal thuis besef je dan wel dat het nu allemaal echt gaat gebeuren.

Daarna was ik een week thuis om de laatste spullen te regelen en te kopen, toen dat allemaal gelukt was, geeft dat toch wel een hele opluchting. Ook kreeg ik toen groen ligt om een klein afscheidsfeestje te geven, in combinatie met mijn verjaardag die alweer over 6 dagen is. Dus alles lekker last minute geregeld. Zo kun je eigenlijk de hele reis wel noemen. Pas 6 weken geleden de tickets geboekt en zelfs op de laatste dag voor vertrek nog een reisverzekering afgesloten (moeten ze dit maar niet zo ingewikkeld maken). Dit terwijl de meeste al snel een maandje pf 6 als voorbereidingstijd nemen bij het maken van zo'n lange reis. Voor velen komt het daarom ook een beetje als 'plotseling besluit' over. Maar de afgelopen 2, misschien 3 jaar wou ik dit ook al erg graag doen. Misschien dat het nu dan ook de mooiste tijd is om te te kunnen doen.

Afgelopen vrijdag eerst van oma en opa afscheid genomen en daarna een mooi feestje gehad, hoeveel het spaarvarken in totaal heeft opgeleverd, dat weet ik nog steeds niet. Maar ik heb er heel veel om moeten laggen zodra het weer een rondje ging maken.

Op zaterdag was het dan zover, na de heuse hello goodbye scène op Schiphol ging ik door de Duane heen. Wetend dat je minimaal een half jaar en maximaal 11 maanden niet meer je familie en vrienden ziet. Dat raakt je dan toch meer als je in eerste instantie verwacht had.

Daarna vrij vlot het vliegtuig in gegaan en naar Bangkok gevlogen. Naast mij zat een vieze, dikke, Engelse vent, die al lag te zweten en te snurken voordat het vliegtuig in de lucht zat.. Geweldige eerste 10 uur dus! Toen een uurtje in Bangkok gewacht op het vliegveld. Het vliegtuig werd schoon gemaakt, getankt, etc. Daarna mochten we er weer in. Net op het moment dat ik dacht dat er niemand meer in kwam en dat ik 2 plekken lekker voor mezelf had, kwam er nog een klein Thais mannetje aangerend en komt naast mij zitten. Maar hier wel heel de vlucht naar Taipei, een kleine 4 uur, mee gepraat en het was een hartstikke aardige vent, 61 jaar oud en onderweg naar Californië. Daar werkt hij 35 jaar als elektricien om wat geld te verdienen voor zijn familie. En tijdens zijn 4 weken durende vakantie gaat hij terug naar 'huis'. Dat vindt ik wel interessante verhalen ;)

Maar goed. Ik ga nu stoppen en verder opzoek naar een reisstekker met de juiste aansluiting voor het stroom hier. Anders zijn straks alle accu's leeg..(Ja mam, had ik toch die reisstekker van jou moeten mee nemen en niet die ene van mij).

Morgen ochtend vroeg land ik in Sydney. Daar ga ik direct met een groep 7 dagen lang de stad verkennen, het binnenland in en bankzaken en dergelijke regelen.

Tot de volgende keer!

Rowdy

  • 29 September 2013 - 11:05

    Erna:

    Prachtig Rowdy, ik kijk al uit naar je volgend verhaal.
    Goede reis en vooral genieten.
    groet, uit Dronten van je Buuf.

  • 29 September 2013 - 11:59

    Mam:

    Ha Rowdy,

    Leuk dat we het berichtje hebben kunnen lezen, ik kreeg geen bericht dat er wat klaar van jou stond. Hopelijk kun je het laatste stukje vliegen wel een beetje slapen.

  • 29 September 2013 - 13:59

    Els Walraven:

    Hai Rowdy,
    dat leest lekker weg zeg. Dus als je eenmaal terugbent, wordt je rijk door je zelfgeschreven boek over de reis van je leven, hi hi! Ik vind het superspannend allemaal en ben heel benieuwd naar je volgende verslag. Ik ga je zeker de hele reis 'volgen'.
    Vergeet niet verschrikkelijk te genieten van alle ervaringen, het is je mega-gegund. Groetjes, Els

  • 29 September 2013 - 14:41

    Wim Keijzer:

    Rowdy.
    Top dat je een blog gaat bijhouden. Vroeger noemde wij dat een dagboek. Een dikke engelse vent noem je een pommie basterd in Aus. Blij dat je zo kort in Thailand was, kon je niets doen waar je later spijt van zou krijgen. Succes met je wel verdiende trip van ome Wim en fam.

  • 29 September 2013 - 15:56

    Lize Besseling:

    Nou Rowdy, de kop is eraf. Veel succes verder en we zullen je volgen.

    Groeten Sjaak en Lize

  • 29 September 2013 - 19:38

    Ingrid En Wilbert:

    Zo Rowdy, het begin is er. De stap is nu echt gezet. Wel een lange reis maar goed ook weer een mooie belevenis. Nu al. Goede reis verder en geniet! Een droom die uitkomt voor je is nu echt begonnen.
    Veel succes en plezier verder.
    Groeten van Ingrid en Wilbert en Sven en Tim

  • 30 September 2013 - 20:41

    Marianne Schreurs:

    Hoi Rowdy,we hebben gehoord dat je goed bent aangekomen,gelukkig.Nu lekker genieten in het verre Australie.Pas goed op jezelf.Groetjes Marianne,

  • 01 Oktober 2013 - 20:57

    Paulien En Ine:

    Hoi Rowdy,
    en wij waren afgelopen maandag al blij dat de vlucht van Silicië naar Eindhoven niet langer dan 2,5 uur duurde. Maar jij hoefde ongetwijfeld ook niet te sturen!
    Leuk om te volgen wat je aan het doen bent (en we weten dat er natuurlijk altijd dingen zijn, die je niet zult melden).
    Afgelopen week hebben we van dichtbij het oogsten van de druiven voor de wijn bekeken. En we geven direct toe.... een wit wijntje smaakte opeens stukken lekkerder. Best wel "buffelen".
    Tot de volgende keer.
    Paulien en Ine

  • 01 Oktober 2013 - 21:29

    Maureen:

    Leuk om te lezen Rowdy!! Mooi dat je reis goed is verlopen! Nu lekker genieten, eerste indrukken verwerken. Heel veel plezier!!!
    Groetjes Maureen

  • 02 Oktober 2013 - 17:49

    Paul:

    Hoi kerel,
    Geniet in het mooiste land van de wereld met zijn grote verscheidenheid aan flora en fauna.
    Denk aan de waarschuwingen die ik je gegeven hebt,uit ervaring.Ik hoop dat je goed met de groep op kan schieten en dat er nog wat leuks tussen loopt.
    Ga je nog wel effe naar de "three Sisters" in the Blue Mountains? en effe de streek bezoeken van Crocodile Dundee he, dat hoort erbij.
    groetjes Paul

  • 03 Oktober 2013 - 16:26

    Jolanda Van Duynen:

    Hey Rowdy, fijn dat de reis voorspoedig is verlopen. Jee wat kan je leuk schrijven, echt heel leuk om te lezen! Heel veel plezier en alvast een heel fijne verjaardag zaterdag. Groetjes Jolanda.

  • 05 Oktober 2013 - 13:51

    Richard Gankema:

    Gefeliciteerd met je verjaardag en veel plezier " Down under".

  • 05 Oktober 2013 - 18:58

    Erna:

    Gefeliciteerd man. ja, om even een toost te doen zit je even te ver weg.
    Maar komt goed, hier proosten we op je. Have Fun.
    groetjes van de buuf.

  • 05 Oktober 2013 - 22:10

    Johan:

    Heee oud collega van harte proficiat in Down Under.
    Hoe gaat het ? We wachten op je volgende reis verslag.

    Veel succes , we horen. Gr. Johan.

  • 06 Oktober 2013 - 12:54

    Maarten En Linda:

    Hoi Rowdy,

    Top dat je deze keuze hebt gemaakt en gekozen hebt voor datgene dat jij graag wilde doen. Een jaar waarin je volgens ons ontzettend veel ziet / meemaakt en leert.
    We konden helaas niet op je afscheid zijn omdat we voor een korte vakantie in Tenerife zaten, ook niet slecht. De vlucht is inderdaad al een uitdaging op zich, maar als je een beetje mazzel hebt dan zit je naast een leuke medepassagier en vliegt de tijd letterlijk en figuurlijk voorbij, is dat niet zo dan duurt het soms verdomd lang.

    Goed dat je zo af en toe je belevenissen deelt, voor de achterblijvers een mooi medium om te zien hoe het je vergaat.

    All the best en wij zijn kei jaloers, maar tegelijkertijd supertrots dat jij ook deze keuze hebt gemaakt.

    We kijken met heel veel plezier uit naar je volgende bericht.

    Groeten Linda en Maarten

  • 07 Oktober 2013 - 12:11

    Edwin Touwslager:

    Ha die Rowdy,

    Dan ben je toch op reis. zo'n reis gaat je leven verrijken. Geniet ervan. Ik volg je verhalen.
    Groet
    Edwin

  • 13 Oktober 2013 - 11:00

    Jack En Lida:

    Hallo Roderik,

    We hebben in de gaten, dat je al volop aan het genieten bent aan
    de andere kant van de wereld.
    je hebt nu al leuke verhalen geschreven op je blog, dat kan alleen
    maar meer worden.
    Geniet van deze bijzondere reis Rowdy en pas goed op je zelf en laat je
    nergens een oor aannaaien of je zak rollen, maar dat kan overal.
    veel plezier.

    gr. Jack en Lida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowdy

Hallo allemaal. Hier zijn mijn reisverhalen te volgen. Wil je automatisch een bericht ontvangen als er een nieuw verhaal is, laat dan je e-mailadres achter!

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1333
Totaal aantal bezoekers 7281

Voorgaande reizen:

28 September 2013 - 22 Augustus 2014

Backpacking in Australia

Landen bezocht: